Donderdag 10 september 2020

Marketing & Communicatie

Rob Benjamens

Iene Miene Mutte, Tien pond Grutte, Tien pond Kaas, Iene, Miene Mutte is de Baas... (Deel 2)

Rob Benjamens maakt zijn verhaal af!
Op 18 augustus heeft Rob Benjamens ons geïnformeerd over de supermarktbranche. Hij kwam niet toe aan de toekomst van deze branche.In deze tweede sessie praat Rob ons bij over de dynamiek en de toekomstige effecten en welke gevolgen dit heeft voor de branche en voor de consument.

Geen branche is zo dynamisch als de Nederlandse levensmiddelen branche. Vooral de Nederlandse supermarktwereld. De ontwikkelingen en veranderingen volgen elkaar hier in razendsnel tempo op. In deze markt van ruim 40 miljard Euro is het bijv. niet meer de vraag òf disruptor Amazon komt, maar wánneer ze precies komen. Voor de 'gevestigde orde' is dit een regelrechte bedreiging, ook al omdat deze concurrent al start met een omzet van 350 mio Euro in Nederland, die wordt gerealiseerd door hun Duitse platform.

Hoe gaat AHOLD reageren? Ze hebben het al moeilijk genoeg met de concurrentie van JUMBO en LIDL en in sommige gebieden met sterke lokale spelers als DEEN, VOMAR, DIRK, POIESZ, LINDERS en HOOGVLIET. En inmiddels voelen ze in Zaandam ook de concurrentie in sommige gebieden van PICNIC. AH zoekt de noodzakelijke groei in België, maar komt daar ook JUMBO en AMAZON tegen.

De samenstellers van het Historisch Sprekers Archief hebben grote zorgvuldigheid betracht bij het verzamelen en citeren van de gegevens die hoofdzakelijk afkomstig zijn uit de archieven van de Koninklijke Industrieele Groote Club en eerder via de website openbaar gemaakte data. Mocht U een aan- of opmerking hebben over de teksten en/of afbeeldingen, dan verzoeken wij u contact op te nemen met de redactie via clubinfo@igc.nl.

Foto's: Archief Koninklijke IGC

← vorig evenement volgend evenement →