Vrijdag 13 september 2019
Marketing & Communicatie
Mark van Iterson
Heineken, een iconisch wereldmerk. Hoe ontwerp je dat?
Waar komt die kleur groen vandaan? En hoe zit het met die lachende e-tjes? Zie de rol van creativiteit bij het b(r)ouwen van een wereldmerk, en hoe Heineken innoveert terwijl het bier zelf nooit verandert.
Mark van Iterson is opgeleid tot industrieel ontwerper en nu Director Global Design bij Heineken. Hij is verantwoordelijk voor alles wat je wereldwijd van het merk 'ziet en kan vastpakken'; verpakkingen, glazen, taps, logo's, merchandise, kleding, bar- en winkelitems, sponsorship-branding en nog veel meer.
Design is essentieel om de onderscheidende persoonlijkheid van het merk wereldwijd uit te stralen en om op te vallen tussen concurrenten. Design gaat in dit geval niet alleen over een 'mooi jasje', maar over innoveren en het creëren van toegevoegde waarde, emotioneel, maar ook uitgedrukt in geld.
Mark belicht hoe design en business samenhangen, vanuit de historie naar het heden, en richting toekomst.
Dit jaar viert de Amsterdam Tafel haar eerste lustrum. Daarom geeft het Koninginnenkoor, dat al 25 jaar een begrip is in Amsterdam, een spetterend optreden met oer-Amsterdamse liedjes! Dit vindt plaats tijdens de borrel in de Club tussen 18.00-19.00 uur.
De samenstellers van het Historisch Sprekers Archief hebben grote zorgvuldigheid betracht bij het verzamelen en citeren van de gegevens die hoofdzakelijk afkomstig zijn uit de archieven van de Koninklijke Industrieele Groote Club en eerder via de website openbaar gemaakte data. Mocht U een aan- of opmerking hebben over de teksten en/of afbeeldingen, dan verzoeken wij u contact op te nemen met de redactie via clubinfo@igc.nl.
Foto's: Archief Koninklijke IGC