Dinsdag 6 maart 2012

Marketing & Communicatie

Wim de Vries

Zonder een 'Werkelijke' Identiteit geen succes!

De moed van organisaties om zich zelf te zijn
Visies, ervaringen en meningen over bedrijfsidentiteit, authenticiteit,
bedrijfscultuur, interne marketing, interne communicatie en marktkansen

De wereld verandert als een dolle. Bedrijven lijken steeds meer op elkaar. Authenticiteit is noodzakelijk. Authenticiteit is gebaseerd op wat de onderneming werkelijk is. Wat bindt en boeit de medewerkers en hoe brengt men de onderneming tot grotere hoogten. De 'Werkelijke' Identiteit van organisaties is essentieel voor succes en groei. Zonder dat wordt het in het huidige economische klimaat een moeizaam proces.

Het vertrekpunt is de "Werkelijke" Identiteit en de bedrijfscultuur van de organisatie. In mijn boek komen aspecten als Interne Marketing en bedrijfsDNA bijeen en vormen een blauwdruk voor wat men positionering noemt. Mijn stellingname is dat de marktpositie van een organisatie gebaseerd is op wat de onderneming werkelijk is, waar het vandaan komt en wat de cultuur binnen de organisatie is. Het is van belang te weten wat de mensen bindt en boeit en hoe zij de onderneming tot grotere hoogten kunnen brengen. De presentatie zal al deze aspecten behandelen maar vooral willen wij de discussie met de toehoorders ingaan gewoon omdat de 'Werkelijke' Identiteit van organisaties zo een fundamenteel onderdeel is voor succes en groei. Want zonder de 'Werkelijke' Identiteit wordt het voor bedrijven een moeizaam proces.

De samenstellers van het Historisch Sprekers Archief hebben grote zorgvuldigheid betracht bij het verzamelen en citeren van de gegevens die hoofdzakelijk afkomstig zijn uit de archieven van de Koninklijke Industrieele Groote Club en eerder via de website openbaar gemaakte data. Mocht U een aan- of opmerking hebben over de teksten en/of afbeeldingen, dan verzoeken wij u contact op te nemen met de redactie via clubinfo@igc.nl.

← vorig evenement volgend evenement →