Business & Management
Richard van der Linde en Pieter Kursten, partners bij De Nederlandsche Golf Sociëteit: Waarom loopt het aantal leden bij vrijwel alle golfbanen terug? Welke lessen uit het bedrijfsleven kunnen golfbanen met leden toepassen? En past commercialisatie überhaupt wel bij de doelstellingen van een golfvereniging?
De heren van De Nederlandsche Golf Sociëteit zullen tijdens de Golf Tafel hun visie delen over de wijze waarop een vereniging met eigen baan kan vercommercialiseren zonder de clubcultuur te verwateren. Aan de hand van profielschetsen wordt uiteengezet hoe de customer journey van vrije golfer naar lidmaatschap er anno 2014 uitziet en welk element er aan ontbreekt.
Beide sprekers hebben na hun studie aan Nyenrode een aantal jaar als adviseur op het gebied van innovatie gewerkt voor MKB en corporates. Zij zullen vertellen hoe zij in de golfbranche zijn beland, wat hun meest opzienbarende ervaringen zijn en wat hun missie is.
De samenstellers van het Historisch Sprekers Archief hebben grote zorgvuldigheid betracht bij het verzamelen en citeren van de gegevens die hoofdzakelijk afkomstig zijn uit de archieven van de Koninklijke Industrieele Groote Club en eerder via de website openbaar gemaakte data. Mocht U een aan- of opmerking hebben over de teksten en/of afbeeldingen, dan verzoeken wij u contact op te nemen met de redactie via clubinfo@igc.nl.