Journalistiek & Media
Hoe ziet de toekomst van radio eruit? Hoe spelen radiomakers in op veranderende mediavoorkeuren van luisteraars en de toenemende stroom aan technologische innovaties? Aanleiding is het 100-jarig bestaan van radio in Nederland. De volgende 100 jaar radio Michiel Bicker Caarten gaat op zoek naar antwoorden met kenners van het vak. Er luisteren nu 13,1 miljoen mensen, tweeëneenhalf uur per week naar liveradio. Dat is 75% van alle audiotijd. Hoe gaat deze trend zich ontwikkelen? Wat betekent dat voor radiozenders, programmamakers, radioreclame en bovenal, de luisteraars? Wat kunnen we leren van het verleden?
De samenstellers van het Historisch Sprekers Archief hebben grote zorgvuldigheid betracht bij het verzamelen en citeren van de gegevens die hoofdzakelijk afkomstig zijn uit de archieven van de Koninklijke Industrieele Groote Club en eerder via de website openbaar gemaakte data. Mocht U een aan- of opmerking hebben over de teksten en/of afbeeldingen, dan verzoeken wij u contact op te nemen met de redactie via clubinfo@igc.nl.
Foto's: Huub Wijfjes ©Archief Koninklijke IGC