Vrijdag 17 oktober 2014

Journalistiek & Media

Eugenie van Wiechen

De digitale transitie van de FD Mediagroep

Ontdekkingsreiziger wilde ze worden, toen zij een meisje van tien was. Hoewel ze misschien geen nieuwe gebieden heeft verkend, heeft ze wel een hele ontdekkingsreis in het bedrijfsleven achter de rug. Ze was actief bij McKinsey, Sanoma en Marktplaats/Ebay en zette het eerste Europese filiaal van LinkedIn op poten; inmiddels is ze directeur-uitgever bij FD Mediagroep.

Overigens was ze bij McKinsey management consultant, stond ze aan het hoofd van de marketingafdeling van Sanoma, leidde als algemeen directeur Marktplaats/Ebay en zette als country manager het eerste Europese filiaal op van LinkedIn en is inmiddels is ze directeur-uitgever bij FD Mediagroep. Niet iemand die voor één gat te vangen lijkt dus. Om die reden prijkt haar naam al jaren in onze lijst van Goudhaantjes. Naar eigen zeggen is haar voornaamste kracht haar strategische inzicht, waardoor ze resultaten kan boeken.

De samenstellers van het Historisch Sprekers Archief hebben grote zorgvuldigheid betracht bij het verzamelen en citeren van de gegevens die hoofdzakelijk afkomstig zijn uit de archieven van de Koninklijke Industrieele Groote Club en eerder via de website openbaar gemaakte data. Mocht U een aan- of opmerking hebben over de teksten en/of afbeeldingen, dan verzoeken wij u contact op te nemen met de redactie via clubinfo@igc.nl.

← vorig evenement volgend evenement →