Klimaat, Natuur & Milieu
De foundation zet zich in tegen de gevaarlijke gevolgen van plastic in water en oceanen. Recent is met een social media campagne tegen microplastics in cosmetica het hoogste haalbare behaald: het gedrag veranderen van consumenten, winkelketens, industrie en politici. In december 2012 maakte Unilever bekend te stoppen met plastic in haar personal care producten nadat eerder al o.m. Hema en Rituals overstag waren gegaan.
Ook Etos, de Tuinen, Kruidvat en Trekpleister gingen overstag m.b.t. de veranderingen. Door de inzet van nieuwe technologie en nieuwe media veranderde het gedrag zonder grote investeringen. Een schoolvoorbeeld over het inzetten van nieuwe technologieën en de durf om te vragen.
De samenstellers van het Historisch Sprekers Archief hebben grote zorgvuldigheid betracht bij het verzamelen en citeren van de gegevens die hoofdzakelijk afkomstig zijn uit de archieven van de Koninklijke Industrieele Groote Club en eerder via de website openbaar gemaakte data. Mocht U een aan- of opmerking hebben over de teksten en/of afbeeldingen, dan verzoeken wij u contact op te nemen met de redactie via clubinfo@igc.nl.