Dinsdag 8 maart 2016

Marketing & Communicatie

Mark Zegeling

Hoe KLM de hype overleeft, het geheim achter de KLM-huisjes

Elke generatie kent zijn eigen rage, van de skippy bal en de Rubik kubus, tot flippo's en de tamagotchi, wuppies en Sudoku. De Delfts blauwe KLM-huisjes hebben alle hypes overleefd, en worden beschouwd als het meest succesvolle, langdurige marketingconcept. Maar wat is het geheim achter de huisjes en welke creatieve kansen laten multinationals als KLM en Bols liggen? Mark Zegeling heeft het antwoord.

Televisiemaker en auteur Mark Zegeling gaf met zijn boeken over Nederlandse pioniers en de geschiedenis van ons land aan de hand van de huisjes, tot verrassing van KLM een onverwachte impuls aan de collectie. Zijn boeken werden internationale bestsellers, leidden tot een wereldtournee ter promotie van het Nederlands cultureel erfgoed, de oprichting van een nieuw vastgoedfonds en … zelfs tot een nieuwe woonwijk in Delft!

De samenstellers van het Historisch Sprekers Archief hebben grote zorgvuldigheid betracht bij het verzamelen en citeren van de gegevens die hoofdzakelijk afkomstig zijn uit de archieven van de Koninklijke Industrieele Groote Club en eerder via de website openbaar gemaakte data. Mocht U een aan- of opmerking hebben over de teksten en/of afbeeldingen, dan verzoeken wij u contact op te nemen met de redactie via clubinfo@igc.nl.

← vorig evenement volgend evenement →