Leiderschap & Strategie
ING kondigde in november 2014 aan de dienstverlening in Nederland om te vormen van multichannel naar omnichannel. Dat betekent dat alle kanalen waarmee de klant in contact met de bank kan komen volledig geïntegreerd zijn en de klant moeiteloos kan switchen tussen deze kanalen. Alle klantinformatie en klanttransacties zijn real time beschikbaar en de dienstverlening wordt meer persoonlijk en relevant. Bij het vormgeven van de nieuwe organisatie heeft ING zich laten inspireren door het 'Spotify model' en een bijbehorende agile manier van werken. Nick Jue vertelt meer over deze transformatie.
De samenstellers van het Historisch Sprekers Archief hebben grote zorgvuldigheid betracht bij het verzamelen en citeren van de gegevens die hoofdzakelijk afkomstig zijn uit de archieven van de Koninklijke Industrieele Groote Club en eerder via de website openbaar gemaakte data. Mocht U een aan- of opmerking hebben over de teksten en/of afbeeldingen, dan verzoeken wij u contact op te nemen met de redactie via clubinfo@igc.nl.