Dinsdag 9 juni 2009

Marketing & Communicatie

Henri van der Aat

Topclub en voetbalbedrijf; hoe communiceer je dat?

De Amsterdamsche Football Club Ajax is naast een legendarische club ook een merk en een beursgenoteerd bedrijf met een begroting van circa 70 miljoen euro. Op het hoofdkantoor in de Arena waait sinds kort een frisse nieuwe wind. Een eenvoudige structuur, nieuwe managers op voetbalgebied maar ook op zakelijk en communicatief gebied. Het kapitaal moet weer op het veld staan. Eerst voetbal! Maar het geld moet verdiend worden met het vermarkten van die topsportemotie. Een dunne lijn tussen topsport en topbedrijf. Hoe ga je daarmee om als heel Nederland meekijkt en meedenkt met je dagelijkse bedrijfsvoering? Aan Van der Aat vragen we onder andere over Ajax TV en de integratie van internet in de communicatie mix. Maar daarnaast willen wij ook graag weten hoe Amsterdams Ajax is? En hoe je de voetbalsterren inzet in de communicatie. We willen het ook hebben over sponsoring en of wij, de echte loyale fans, niet wat meer waardering verdienen dan de hooligans die mijloenen schade aanrichten elk jaar. Want naast de authenticiteit van de sport zijn de fans het belangrijkste ruilmiddel.

De samenstellers van het Historisch Sprekers Archief hebben grote zorgvuldigheid betracht bij het verzamelen en citeren van de gegevens die hoofdzakelijk afkomstig zijn uit de archieven van de Koninklijke Industrieele Groote Club en eerder via de website openbaar gemaakte data. Mocht U een aan- of opmerking hebben over de teksten en/of afbeeldingen, dan verzoeken wij u contact op te nemen met de redactie via clubinfo@igc.nl.

Foto's: Van der Aat ©https://www.ajax.nl/streams/actueel/genoeg-uitdagingen-voor-van-der-aat.htm

← vorig evenement volgend evenement →