Woensdag 12 oktober 2022

Marketing & Communicatie

Edward de Ridder

Snollebolleke en vader Bas: Het verhaal van Jumbo

Grappig en innemend zijn ze: de Jumbo familie, met acteur Frank Lammers (misschien kent u hem ook als Ferry Bouman uit Undercover) als vader Bas. We leven bijna dagelijks met ze mee. En zeker rondom feestdagen hebben we het gevoel dat we dit gezin kennen, gaan we bijna een beetje van ze houden… Ook vrolijk werden we van Snollebolleke die ons met zijn juichcape energiek van links naar rechts deed zwalken tijdens Jumbo's Oranje sportzomer.

Hoe komen al die oh zo sympathieke commercials en enthousiasmerende acties tot stand? Hoeveel dragen ze bij aan het imago van Jumbo (veel!). En welke strategie zit erachter?
Kortom, wat is het verhaal van Jumbo? Dat en meer gaat Edward van de Ridder, Partner/Stategydirector bij Alfred International ons vertellen in de Club.

Edward van de Ridder is reclamestrateeg pur sang. Hij werkte onder meer voor gerenommeerde bureaus als TBWA en had zijn eigen bureau NOISE. Sinds 2017 is hij partner/strategy director van Alfred International, het bureau voor Jumbo (maar ook Praxis, SNS Bank, Amstel en Calvé). Hij is trots op het werk van zijn bureau Alfred, maar als juryvoorzitter/lid voor Esprix en Effie (prestigieuze reclameprijzen) kijkt hij ook vakkundig en gepassioneerd naar campagnes van andere bureaus en merken.

De samenstellers van het Historisch Sprekers Archief hebben grote zorgvuldigheid betracht bij het verzamelen en citeren van de gegevens die hoofdzakelijk afkomstig zijn uit de archieven van de Koninklijke Industrieele Groote Club en eerder via de website openbaar gemaakte data. Mocht U een aan- of opmerking hebben over de teksten en/of afbeeldingen, dan verzoeken wij u contact op te nemen met de redactie via clubinfo@igc.nl.

← vorig evenement volgend evenement →