Business & Management
Managers moeten leren dat leiderschap gaat over mensen meekrijgen, niet over wortels, stokken en strepen. HRM moet veranderen in Human Experience Management (HXM) en de leiding nemen over de humaniserings-revolutie. Drie kernvragen: waar zou de Human Experience van organisaties uit moeten bestaan? Hoe kunnen ze voor beweging in de juiste richting zorgen? En wat hebben ze daarvoor nodig – inclusief een anders ingerichte HX-afdeling? In hun boek De HX Factor bundelen Hans en Ronald de expertise van Deloitte's Human Capital praktijk met die van hun klanten, middels voorbeelden uit de praktijk en minimaal 99 concrete handvatten.
De sprekers pleiten voor modernisering van de visie op organisaties als (geld-)machine met de mens als productiefactor. Organisaties moeten menselijker worden, omdat het deugt en omdat het werkt. Menselijke organisaties zijn gezonder, duurzamer, geliefder, lerender en succesvoller.
De samenstellers van het Historisch Sprekers Archief hebben grote zorgvuldigheid betracht bij het verzamelen en citeren van de gegevens die hoofdzakelijk afkomstig zijn uit de archieven van de Koninklijke Industrieele Groote Club en eerder via de website openbaar gemaakte data. Mocht U een aan- of opmerking hebben over de teksten en/of afbeeldingen, dan verzoeken wij u contact op te nemen met de redactie via clubinfo@igc.nl.
Tekst: Archief Koninklijke IGCFoto's: Archief Koninklijke IGC