Marketing & Communicatie
Als we naar het hedendaagse consumentengedrag kijken dan valt het snel op dat mensen zelf de slechtste voorspellers zijn van hun eigen gedrag. Desondanks proberen bedrijven middels het verzamelen van gegevens het gedrag en de mogelijke voorkeuren van consumenten steeds beter te voorspellen. Anderzijds zijn gaming, interactieve marketing, co-creatie kreten die elke marketeer ook zou moeten gebruiken; zijn bedrijven voor hedendaagse consumenten dan allemaal goede maatjes geworden?Er zit variatie in hoe bedrijven consumenten benaderen. De gewenste lijmwaarde van een merk geeft aan hoe marketingaanpakken meer of minder manipulatief kunnen zijn. "Wanneer men kijkt naar het gedrag van een individu is het misschien waar dat consumenten moeilijker te voorspellen zijn, echter als men een blik werpt naar zijn de sociale omgeving blijkt dit minder waar te zijn..." aldus Marco Mossinkoff.
De samenstellers van het Historisch Sprekers Archief hebben grote zorgvuldigheid betracht bij het verzamelen en citeren van de gegevens die hoofdzakelijk afkomstig zijn uit de archieven van de Koninklijke Industrieele Groote Club en eerder via de website openbaar gemaakte data. Mocht U een aan- of opmerking hebben over de teksten en/of afbeeldingen, dan verzoeken wij u contact op te nemen met de redactie via clubinfo@igc.nl.