Dinsdag 1 september 2020

Marketing & Communicatie

Wim Ubachs

Convincing Bill

Wim Ubachs is oprichter en eigenaar boutique bureau Het ei van Ubachs en een van Nederlands meest iconische reclamemakers. Bekend van onder andere Even Apeldoorn Bellen, Rabobank's Jochem de Bruin, Volkswagen. Wie anders?, C1000's Geen fratsen, dat scheelt en van recente datum de campagne voor NCOI Opleidingen: Die stok dat zijn wij. De lat die bepaal jij.

Ubachs begon zijn carrière als junior copywriter bij het bureau McCann Erickson. Hij was creative director bij achtereenvolgens DDB en Saatschi & Saatchi. Startte in 1997 zijn eigen bureau Ubachs Wisbrun. Wim opereert vanaf 2012 vanuit zijn boutique bureau Het ei van Ubachs.

Ubachs is een Mad Man van eigen bodem die zich de afgelopen jaren heeft verdiept in de theorie achter wat hij al die jaren in de praktijk heeft gebezigd. In 'Convincing Bill' praat Ubachs de in 1982 overleden reclamelegende Bill Bernbach virtueel bij over de laatste ontwikkelingen op het gebied van consumer neuroscience, ook wel neuromarketing genoemd. Een meer dan inspirerende presentatie voor mensen die geïnteresseerd zijn in mensen.

De samenstellers van het Historisch Sprekers Archief hebben grote zorgvuldigheid betracht bij het verzamelen en citeren van de gegevens die hoofdzakelijk afkomstig zijn uit de archieven van de Koninklijke Industrieele Groote Club en eerder via de website openbaar gemaakte data. Mocht U een aan- of opmerking hebben over de teksten en/of afbeeldingen, dan verzoeken wij u contact op te nemen met de redactie via clubinfo@igc.nl.

Foto's: Medianetwerk

← vorig evenement volgend evenement →