Journalistiek & Media
Moet het publieke omroepbestel op de schop zoals het Commissariaat van de Media kort voor de zomervakanties adviseerde? De Marketing Communicatie Tafel en de Pers Tafel gaan hierover te rade bij niemand minder dan Frederieke Leeflang, bestuursvoorzitter NPO en media-expert Ruud de Langen, Chief Growth Director bij Dentsu Benelux.Na een overzicht van de veranderingen in de mediaconsumptie gaat Jan Maarten Slagter in gesprek met beiden waarbij hij op zoek is naar antwoorden op vragen als:• Is er een nieuwe visie nodig op de wettelijk vastgelegde taken van de publieke omroep?• Is de publieke omroep in staat zich te handhaven in de strijd om de reclame-euro met de commerciële omroep?• Verloopt de aansturing van de programmering via netwerkmanagers en omroeporganisaties naar wens of is bijstelling nodig?• Hoe speelt de publieke omroep in op nieuwe vormen van mediaconsumptie?Vanzelfsprekend gaan sprekers niet alleen met elkaar, maar ook graag in gesprek met de aanwezigen.Over de sprekers:Frederieke Leeflang is een Nederlandse advocaat en bestuurder. Zij is sinds 1 januari 2022 voorzitter van de NPO. Eerder was zij partner bij Deloitte, werkte zij voor de Raad voor Strafrechtstoepassing en Jeugdbescherming (RSJ), was zij bestuursvoorzitter bij Boekel De Neréé en commissaris bij ABN Amro.Ruud de Langen is sinds 1989 werkzaam in de turbulente achtbaan van reclame en media. Momenteel Chief Growth Officer bij Dentsu dat onder meer Albert Heijn, KLM en Heineken als cliënt heeft. De Langen was negen jaar lang CEO van Mindshare, waarmee hij viermaal de titel Mediabureau van het Jaar won en actief voor klanten als Unilever, KPN, ING en Achmea. Voordat hij bij Dentsu startte, bekleedde hij de functie Chief Creative Officer bij Talpa Network. Verder is Ruud de Langen columnist bij Adformatie en MarketingTribune en bestuurslid bij de Sponsorringen. Als nevenfunctie is De Langen lid van de RvC van AZ Alkmaar. Hij werd dit jaar uitgeroepen tot Cross Media Man van 2022.
De samenstellers van het Historisch Sprekers Archief hebben grote zorgvuldigheid betracht bij het verzamelen en citeren van de gegevens die hoofdzakelijk afkomstig zijn uit de archieven van de Koninklijke Industrieele Groote Club en eerder via de website openbaar gemaakte data. Mocht U een aan- of opmerking hebben over de teksten en/of afbeeldingen, dan verzoeken wij u contact op te nemen met de redactie via clubinfo@igc.nl.