Woensdag 29 november 2023

Marketing & Communicatie

René Repko

Retail landschap: Nu drama, maar volop perspectieven

René Repko is één van Nederlands bekendste marketeers. Met meer dan twintig jaar ervaring heeft hij bij leidende merken als Albert Heijn, HEMA, Sligro, Rituals en Action de klantpropositie ingrijpend verbeterd. Deze formules zijn allemaal beter en effectiever geworden, mede dankzij zijn marketing prestaties. Recent heeft hij de modeformules State of Art en America Today onder z'n hoede genomen.

Repko was Marketeer of the Year, hij won met HEMA een Gouden Effie. Hij is veelvuldig juryvoorzitter geweest van verschillende marketing-prijzen. Hij is een bewonderaar van China's 'new retail' omdat het de ultieme verbeelding is van een nieuw revolutionair winkelconcept, waarmee de on- en offline ervaring (O2O) volledig wordt geïntegreerd. Hij heeft hierover eerder gepubliceerd in het FD. René Repko wordt algemeen beschouwd als één van de meest gezaghebbende marketeers van Nederland.

Aan de hand van simpele en duidelijke inzichten spreekt Repko met passie over klantvoorkeur, merken en onderscheidend vermogen. Hij gebruikt daarbij Nederlandse en internationale cases en lardeert dat met simpele modellen en inzichten. Op 29 november zal hij, na een korte introductie, via spraakmakende voorbeelden uit de internationale retail, 'good and bad', 'winners and loosers', de discussie met de groep entameren.

De samenstellers van het Historisch Sprekers Archief hebben grote zorgvuldigheid betracht bij het verzamelen en citeren van de gegevens die hoofdzakelijk afkomstig zijn uit de archieven van de Koninklijke Industrieele Groote Club en eerder via de website openbaar gemaakte data. Mocht U een aan- of opmerking hebben over de teksten en/of afbeeldingen, dan verzoeken wij u contact op te nemen met de redactie via clubinfo@igc.nl.

← vorig evenement volgend evenement →