Business & Management
Door Mr. Menco Erenst (Winning Quotations Only BV) Offreren lijkt 'business as usual'. Niet iedere ondernemer realiseert zich dat het offertetraject extra omzetkansen biedt. Niet alleen je verkoper en je product hebben onderhoud nodig, ook je offerte moet tussentijds in de revisie voor een optimaal resultaat. Offertespecialist Mr. Menco Erenst van Winning Quotations Only BV geeft uitleg over: 1. de oorzaak waarom weinig offertes onderscheidend zijn; 2. de wijze waarop zij ondernemers in vier stappen helpen aan een winnende offerte en 3. de do's en dont's bij het schrijven van winnende offertes. Mr. Menco Erenst begon zijn carrière als franchisenemer bij Aegon. De afgelopen tien jaren was hij in diverse managementfuncties dagelijks betrokken bij het uitbrengen van (Europese) aanbestedingen en offertes. Zijn brede expertise op het gebied van klantgerichte schriftelijke communicatie biedt hij vanaf 2005 op zelfstandige basis aan. Hiernaast houdt hij regelmatig lezingen en is hij werkzaam als gastdocent, communicatiecoach en offertetrainer.
De samenstellers van het Historisch Sprekers Archief hebben grote zorgvuldigheid betracht bij het verzamelen en citeren van de gegevens die hoofdzakelijk afkomstig zijn uit de archieven van de Koninklijke Industrieele Groote Club en eerder via de website openbaar gemaakte data. Mocht U een aan- of opmerking hebben over de teksten en/of afbeeldingen, dan verzoeken wij u contact op te nemen met de redactie via clubinfo@igc.nl.
Tekst: In Good CompanyFoto's: MKB Servicedesk