Maandag 14 mei 2012

Marketing & Communicatie

Marijn Driessen 德玛兰

De Chinese consument als de ultieme verleider

Waarom zetten internationale merken de kracht van het internet in om koopgedrag in China naar hun hand te zetten? Marijn ondersteunt marketingleiders bij internationale merkpositioneringsvraagstukken en de ontwikkeling van nieuwe omzetstromen, in dynamisch concurrerende markten. Zij onderzoekt in praktijkvoorbeelden naar patronen van succes. Naar aanleiding van haar diepte-interviews met marketingleiders in China schreef zij het boek 'Marketing to China's Netizens; Persuaders of the World's Biggest Market'

FluidNations (Asia) behartigt de belangen van bedrijven die behoefte hebben aan een turn-around due dillengence om een eerste context en risico inschatting te kunnen maken ten behoeve van markt expansie naar China. Hun netwerk van subject matter experts geeft toegang tot o.m. Chinese language branding, youth consumers, local media industry, smart phone industry, social media playing field, internet marketing strategies et al. Diepte-interviews zijn afgenomen van o.m. Intel, Nokia, L'Oreal, NBA en Sephora.

De samenstellers van het Historisch Sprekers Archief hebben grote zorgvuldigheid betracht bij het verzamelen en citeren van de gegevens die hoofdzakelijk afkomstig zijn uit de archieven van de Koninklijke Industrieele Groote Club en eerder via de website openbaar gemaakte data. Mocht U een aan- of opmerking hebben over de teksten en/of afbeeldingen, dan verzoeken wij u contact op te nemen met de redactie via clubinfo@igc.nl.

Foto's: ©Marijn Driessen

← vorig evenement volgend evenement →