Donderdag 16 juni 2011

Marketing & Communicatie

drs. Peer Swinkels

Zo, nu eerst een Bavaria...

Swinkels, telg uit de beroemde bierbrouwersfamilie, sinds 2003 lid van de directie van Bavaria is bedenker van de fantastische marketing campagnes als de Dutch Dress, Zo, nu eerst een Bavaria en Bavaria City Racing.

Bavaria waarschijnlijk al in 1680 gestart door Laurentius Moorees; via een schoonzoon al sinds 1764 in handen van de familie Swinkels. De zevende generatie is met vijf man sterk in de directie vertegenwoordigd. Bavaria dreigde even in het nauw te komen door een dispuut over de naam. Beierse bierbrouwers menen dat alleen zij recht hebben op de kreet Bavaria. Het Europees hof oordeelde dit jaar dat de familie Swinkels Bavaria mag blijven heten.

De samenstellers van het Historisch Sprekers Archief hebben grote zorgvuldigheid betracht bij het verzamelen en citeren van de gegevens die hoofdzakelijk afkomstig zijn uit de archieven van de Koninklijke Industrieele Groote Club en eerder via de website openbaar gemaakte data. Mocht U een aan- of opmerking hebben over de teksten en/of afbeeldingen, dan verzoeken wij u contact op te nemen met de redactie via clubinfo@igc.nl.

← vorig evenement volgend evenement →