Marketing & Communicatie
Meekijken in het levende brein van de consument? Voor het eerst zijn we in staat om reclame, websites, verpakkingen en muziek te beoordelen op hun creatieve prestatie. Dankzij MRI breinscan-technieken kunnen we de resultaten nu zelf voorspellen. De cross-over tussen neurologie en economie geeft de marketeer een nieuwe tool in handen: neuromarketing-research. De Munnik neemt ons mee in de wondere wereld van neuromarketing.
Samen met neurowetenschapper Victor Lamme is De Munnik medeoprichter van NEURENSICS, Europa's eerste neuromarketing bureau met eigen MRI-scantijd. Hij laat ons de wetenschappelijke onderbouwing zien, voorbeelden uit de praktijk en do's en dont's die direct toepasbaar zijn. Als nieuwe expertise binnen de economie verschaft neuro marketing spectaculaire inzichten in de werking van het consumentenbrein en de activatie van de Koopknop door inzet van fMRI-scanners.
De samenstellers van het Historisch Sprekers Archief hebben grote zorgvuldigheid betracht bij het verzamelen en citeren van de gegevens die hoofdzakelijk afkomstig zijn uit de archieven van de Koninklijke Industrieele Groote Club en eerder via de website openbaar gemaakte data. Mocht U een aan- of opmerking hebben over de teksten en/of afbeeldingen, dan verzoeken wij u contact op te nemen met de redactie via clubinfo@igc.nl.