Marketing & Communicatie
In moderne marketingliteratuur kom je een opvallend advies tegen: 'Maak van je meest enthousiaste klanten een evangelist van je merk.' Een 'evangelist'?! Het lijkt een term die je eerder zou verwachten bij de EO, maar niet van hedendaagse consumentengoeroes. Wie erop gaat letten, ziet voortdurend uitdrukkingen die rechtstreeks voortkomen uit het religieuze taalveld. Neem het motto: 'Practice what you preach', bedrijven die bezig zijn met hun 'mission statement' of de belofte: 'Het is onze passie om uw dagelijkse routines te veranderen in mooie rituelen'. Een advertentie van kerk of klooster? Nee, ze doen gewoon in badschuim en zeep (Rituals). In zijn lezing gaat Jan-Willem in op religieuze tradities als vindplaats van wijsheid, het belang van taal en hoe organisaties met eigentijdse rituelen kunnen vieren, voeden en samenbinden.
De samenstellers van het Historisch Sprekers Archief hebben grote zorgvuldigheid betracht bij het verzamelen en citeren van de gegevens die hoofdzakelijk afkomstig zijn uit de archieven van de Koninklijke Industrieele Groote Club en eerder via de website openbaar gemaakte data. Mocht U een aan- of opmerking hebben over de teksten en/of afbeeldingen, dan verzoeken wij u contact op te nemen met de redactie via clubinfo@igc.nl.