Dinsdag 12 november 2013

Marketing & Communicatie

René Bulthuis

Big Data, de toekomst van marketing

Big Data: iedereen heeft het erover, maar weinig hebben er echt een goed beeld bij. Wat is het, wat doet het en waarom zou je mee gaan in deze nieuwe 'hype'?  Om de laatste vraag alvast enigszins te beantwoorden: bedrijven die minder goed in staat zijn snel groeiende informatie te benutten dan hun concurrenten, zullen het af gaan leggen. Een verhelderende presentatie met een boeiende discussie.
 
Door technologische ontwikkeling komt er steeds meer data beschikbaar; wereldwijd verdubbelt de hoeveelheid data elke 1,5 jaar. Dit betreft informatie over consumenten, gedrag van klanten, trends, etc. Informatie die gebruikt wordt om 'de klant' te begrijpen, deze te behandelen als individu en marketeers veel beter in staat stelt de 4 W's: wie, wat, waar, waarmee-vragen te beantwoorden. Informatie die je concurrent zeker gaat gebruiken. Maar hopelijk pas lang nadat jouw organisatie dat is gaan doen…

De samenstellers van het Historisch Sprekers Archief hebben grote zorgvuldigheid betracht bij het verzamelen en citeren van de gegevens die hoofdzakelijk afkomstig zijn uit de archieven van de Koninklijke Industrieele Groote Club en eerder via de website openbaar gemaakte data. Mocht U een aan- of opmerking hebben over de teksten en/of afbeeldingen, dan verzoeken wij u contact op te nemen met de redactie via clubinfo@igc.nl.

← vorig evenement volgend evenement →