Marketing & Communicatie
Babyboomers, Gen X, the lost generation, Gen Y, de patatgeneratie, Millennials, Gen Z, Einstein… Gooi er in een gemiddelde groep van gevarieerde leeftijd een van deze benamingen in, en het gesprek wordt meteen een stuk levendiger. Doet u op 12 september mee in ons 'Gesprek der Generaties'?Sinds WO II zijn de opeenvolgende generaties ruwweg om de vijftien jaar ingedeeld in groepen met gemeenschappelijke kenmerken. Handig voor marketeers, maar we willen natuurlijk ook niet al te veel generaliseren.Hoe communiceren al deze generaties? Communiceren ze überhaupt wel met elkaar? Wat zijn overeenkomsten? De verschillen? Waarop haken ze aan, of af?Dr. Jos Ahlers, marketingstrateeg, kan er boeken over volschrijven. En heeft dat dus ook gedaan over o.a. Gen Z: de onstuitbare netwerkgeneratie die nu aan het opgroeien is en vanaf 2025 de maatschappij zal overnemen. Ze zijn altijd online en vooral loyaal aan hun netwerken, hun vrienden, hun familie. Ze lijken allergisch voor autoriteit en springen moeiteloos over naar een andere werkgever. Wie zijn ze? Wat verwachten ze van zichzelf, hun werkgevers en de wereld? Hoe verhouden ze zich tot oudere generaties? Jos Ahlers is op 12 september gast van de Marketing Communicatie Tafel. En hij gaat graag met Clubleden van alle generaties in gesprek.Dr. Jos Ahlers (1963) begon zijn carrière aan de Universiteit van Amsterdam. Na zijn promotie tot doctor in de psychologie maakte hij de overstap naar het bedrijfsleven. In zijn loopbaan als strateeg adviseerde hij talloze bedrijven en instellingen op het gebied van positionering en communicatie. Sinds 2009 houdt hij zich bezig met generaties. Inmiddels heeft hij hier (samen met René C.W. Boender) drie boeken over gepubliceerd. Het meest recente is 'Gen Z; Verlangen naar verandering' uit november 2019.
De samenstellers van het Historisch Sprekers Archief hebben grote zorgvuldigheid betracht bij het verzamelen en citeren van de gegevens die hoofdzakelijk afkomstig zijn uit de archieven van de Koninklijke Industrieele Groote Club en eerder via de website openbaar gemaakte data. Mocht U een aan- of opmerking hebben over de teksten en/of afbeeldingen, dan verzoeken wij u contact op te nemen met de redactie via clubinfo@igc.nl.