Donderdag 26 oktober 2017

Leiderschap & Strategie

Casper Haen

Change doesn't wait: The future of the automotive business at Mercedes-Benz

De komende 5 tot 10 jaar gaat in de automobiel branche meer veranderen dan in de afgelopen 75 jaar. Elektrificeren, digitaliseren, flexibele mobiliteit en autonoom rijden gaan het business model van bestaande automobielmerken sterk veranderen.

Mercedes-Benz Nederland B.V. is verantwoordelijk voor de verkoop, marketing en after sales activiteiten van de tot Daimler behorende merken zoals Mercedes-Benz, AMG, smart en Maybach personenauto's en Mercedes-Benz bestel- en bedrijfswagens in Nederland.

Vorig jaar heeft de financiële tak van Daimler de firma Athlon overgenomen waardoor er direct en indirect zo'n 2600 personen actief zijn in Nederland. Als daar de medewerkers van het officiële dealernet bij worden opgeteld, zijn het meer dan 6.000 personen.

Hoe bereidt Mercedes-Benz zich intern en extern voor op de transitie in de komende jaren.


De samenstellers van het Historisch Sprekers Archief hebben grote zorgvuldigheid betracht bij het verzamelen en citeren van de gegevens die hoofdzakelijk afkomstig zijn uit de archieven van de Koninklijke Industrieele Groote Club en eerder via de website openbaar gemaakte data. Mocht U een aan- of opmerking hebben over de teksten en/of afbeeldingen, dan verzoeken wij u contact op te nemen met de redactie via clubinfo@igc.nl.

Foto's: Archief Koninklijke IGC

← vorig evenement volgend evenement →