Dinsdag 30 april 2024

Sport & Motivatie

prof. dr. Henri Robben

Grootse prestaties in marketing en sport

In marketing is het net als met sport. Wie wil excelleren moet gedreven zijn, en de juiste stappen zetten. Het einddoel is altijd: waarde creëren; of dat nou een gouden medaille is, of een succesvolle beursgang.

Henry Robben (Hoogleraar marketing aan Nyenrode Business Universiteit) ontwikkelde het model 'Stairway to Greatness': 7 stappen om een (sport)business groots te maken. Hij schreef er de boeken 'Marketing met ballen' en 'De Customer Leader' over. Hij neemt ons, aan de hand van voorbeelden uit de sport, mee. Laat zien hoe je waarde kunt definiëren, de arena waarin je concurreert kunt analyseren, en een succesvolle propositie kunt ontwikkelen.

Henry Robben is consultant, onderzoeker en hoogleraar marketing aan Nyenrode Business Universiteit. Hij heeft verschillende managementposities en -rollen bekleed aan de universiteit en heeft diverse onderzoeks- en onderwijsprijzen gewonnen. Hij is geboren in Winnipeg (Canada) en opgegroeid in het zuiden van Nederland. Hij is gasthoogleraar geweest over de hele wereld en raakt geïnspireerd door zijn reizen. Zijn consultancy geeft hem het nodige houvast voor het 'echte leven'.

De samenstellers van het Historisch Sprekers Archief hebben grote zorgvuldigheid betracht bij het verzamelen en citeren van de gegevens die hoofdzakelijk afkomstig zijn uit de archieven van de Koninklijke Industrieele Groote Club en eerder via de website openbaar gemaakte data. Mocht U een aan- of opmerking hebben over de teksten en/of afbeeldingen, dan verzoeken wij u contact op te nemen met de redactie via clubinfo@igc.nl.

← vorig evenement volgend evenement →