Business & Management
Van oudsher blinkt Heineken uit in het opbouwen van sterke, persoonlijke relaties: met consumenten, klanten, leveranciers en medewerkers. In een wereld die steeds digitaler wordt, waarbij technologie een belangrijke drijfveer is, veranderen deze relaties. Consumenten verwachten een persoonlijke en naadloze ervaring, zonder het gevoel te hebben dat zij onderdeel van een advertentie zijn. Ondernemers bestellen steeds meer online, maar maken ook gebruik van digitale kassa's en data om hun bedrijf te laten groeien. Ook hebben medewerkers toegang tot meer data dan ze menselijkerwijs kunnen verwerken.Hoe transformeert een bedrijf als Heineken, dat groot geworden is door lokaal relevant te zijn, in een wereld waarin data steeds belangrijker wordt, waar alles en iedereen 'connected' is? Ronald den Elzen (Chief Digital & Technology Office) beantwoordt deze vraag en vertelt over de missie van Heineken om de 'best connected brewer' te worden.
De samenstellers van het Historisch Sprekers Archief hebben grote zorgvuldigheid betracht bij het verzamelen en citeren van de gegevens die hoofdzakelijk afkomstig zijn uit de archieven van de Koninklijke Industrieele Groote Club en eerder via de website openbaar gemaakte data. Mocht U een aan- of opmerking hebben over de teksten en/of afbeeldingen, dan verzoeken wij u contact op te nemen met de redactie via clubinfo@igc.nl.