Dinsdag 30 november 2010

Marketing & Communicatie

Rick te Molder

Van bullshit bingo naar duidelijke taal

Snapt u uw huidige hypotheekvoorwaarden? De afgelopen dertig jaar is menig financieel product en bijbehorende voorwaarden complexer geworden. Het verplichte begrijpelijke taalgebruik (B1) maakt hier een einde aan. Maar vindt elke klant deze jip-en-janneketaal even aantrekkelijk? Wat betekent deze begrijpelijkheid voor (het imago) van de bank? Een aantal producten was wellicht bewust vaag en ingewikkeld. Gaat dit nieuwe taalgebruik de bank geld opleveren of geld kosten?

ABN AMRO gooit het roer om. De bank krijgt een nieuwe website, campagne, voorwaarden en het gehele aanbod is aangepast. Directeur Hypotheken Rick te Molder laat zien hoe B1 taalgebruik de klant beter bedient en uiteindelijk meer overtuigt van de toegevoegde waarde van de bank.

De samenstellers van het Historisch Sprekers Archief hebben grote zorgvuldigheid betracht bij het verzamelen en citeren van de gegevens die hoofdzakelijk afkomstig zijn uit de archieven van de Koninklijke Industrieele Groote Club en eerder via de website openbaar gemaakte data. Mocht U een aan- of opmerking hebben over de teksten en/of afbeeldingen, dan verzoeken wij u contact op te nemen met de redactie via clubinfo@igc.nl.

Foto's: Archief Koninklijke IGC

← vorig evenement volgend evenement →