Dinsdag 9 april 2013

Business & Management

Sebastien Kramer - Stephan Marks - Carlien Helmink - Carina van der Kloet

Ethisch Verantwoord Ondernemen; rendabel of een fabel?

Paneldiscussie met Sebastien Kramer, Rabobank Amsterdam; Stephan Marks, Kliniek voor Esthetische Geneeskunde; Carlien Helmink, Studio Jux en Carina van der Kloet, Carina Personal Styling

Er zijn talrijke initiatieven om verantwoorde mode te stimuleren. Steeds meer bedrijven besteden aandacht aan ethiek en duurzaamheid. De verspilling, vervuiling en misstanden in de kledingindustrie willen veel modemerken tegengaan. Gaat het ons niet meer om winstcijfers centraal te stellen maar mensen? Of is dit een fabel? Voorbeelden van ethisch verantwoord ondernemen: 'fast fashion' productiebedrijf H&M organiseert inzamelingsacties en wil 95 procent van kleding recyclen. Grote internationale merken zijn al jaren bezig om verantwoordelijk en groener te produceren. Denk aan de Bio Cotton Campagne van C&A, de Nike Oranje WK-shirts gemaakt van recyclede flessen. De verspilling, vervuiling en misstanden in de kledingindustrie willen veel modemerken tegengaan.

De samenstellers van het Historisch Sprekers Archief hebben grote zorgvuldigheid betracht bij het verzamelen en citeren van de gegevens die hoofdzakelijk afkomstig zijn uit de archieven van de Koninklijke Industrieele Groote Club en eerder via de website openbaar gemaakte data. Mocht U een aan- of opmerking hebben over de teksten en/of afbeeldingen, dan verzoeken wij u contact op te nemen met de redactie via clubinfo@igc.nl.

Foto's: Archief Koninklijke IGC

← vorig evenement volgend evenement →